She´s a good girl, crazy ´bout Elvis

Goder afton allesammans :D

Nu har jag kommit in från stallet och jag har fått i mig mat.. Spagetti, köttfärssås, smält ost och oregano. MUMS, kaloribomb YES IT IS :)

Kan ju uppdatera er lite om läget då. Har nämligen fått en ponny till mig på försäljning vilket är super kul. 
Hon heter Wilma X men i vardagen kortar vi ner det med hela en bokstav och kallar henne Wilma! Hon är ett island/arab sto då född 2000, c-ponny.
Hon är aldrig tävlad eller något men har en hoppkapacitet som heter duga. 
Och hon är som sagt hos mig för försäljning. 
En otroligt trevlig ponny men med en hel del dressyr arbete framför sig kan man säga. Men hon har ett hjärta av guld och är super rolig att arbeta med för man får verkligen framsteg varje dag. Hon lär sig väldigt fort som sagt. Just nu så tränas hon i hoppning på LA nivå och tränas även på LA nivå i dressyren.




här har ni charmtrollet!
tanken var att ni skulle fått ett litet filmklipp på henne också men självklart vill det inte funka!

Så som sagt, där har det hänt lite. Har även lite andra planer men som inte får avslöjas än då det inte är 100% ön :) men håll tummarna, det kan jag lova!
Och om 2 veckor kommer även en till häst till mig, nämligen Elvis. Han ska vara här på igångsättning, träning, utbildning, tävling och försäljning om jag fattat saken rätt :) haha! Säljas ska han iallafall..

King har även startat sin första tävling, en regional LA:1 i Jönköping i söndags! Han var jäätte fin faktist, väldigt spänd men gjorde allt och ett stort plus för galoppen, det resulterade i 58 % och båda nöjd Karin, King och mamma. Så nu på lördag har vi programträning på klubben som jag ska vara med på för att det är samma domare som håller den som dömde mig i jönköping och det är ju super för hon vet ju exakt vad jag behöver träna på så det är ju super. Ska även köra hästtransport då för första gånge, oooooohhoj, lite nervös faktist! :) haha..

Menmen, tillbaka till dagen. Varken wilma eller King hade en bra dag idag. Båda tränade galopp-skritt över gångar och både gjorde det ganska bra eller ah King gjorde det super bra i slutet men King var jätte spänd och Wilma gick bara emot mig så är lite sådär halvnöjd med båda hästarna idag men det är bara att ta nya tag och se framåt!


Men nu ska jag kolla lite one tree hill och lägga mig och vila. Imorgon ska jag till sjukhuset och röntgas och sedan till arbetsförmedlingen och snacka lite allvar. Bland annat om min lilla idé som ni förhoppningsvis får höra om senare. 
Några chansningar om vad min idé kan vara kanske? Om någon gissar rätt blir det läkning här i min stooooooora, vällästa blogg! :D




ALL MY LOVE // K ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0