kaffe i mängder

Halloj!
Just nu sitter jag hos Marielle och dricker kaffe :)
Ska hem senare en snabbis och duscha och sedan tillbaka.. Ikväll ska jag och Marielle ha myyyyys. Var ju fettis dagen igår om jag inte fattade allt fel? Så ah eftersom vi inte fettade oss då ska vi göra det idag.. Blir varm choklad med grädde och minimasmellows (staving?) och negerbollar! :)
Och ja jag säger negerbollar och inte chokladbollar och jag använder det gamla argumentet: "Vi säger väl VITlök?" så ah.. 

Som sagt blev ingen ridning idag. Vädret blev dock bättre nu på eftermiddagen men självklart ska King ha tappat en sko och han har så jävla känsliga fötter så han bara flisar upp dom om man rider och sedan har han inga snösulor eftersom han tappar skorna hela tiden och skorna sitter bättre om man inte har snösulor så vi har faktist skippat det nu senast han skoddes för man hoppades ju på att det skulle bli bättre väder!

Påtal om Kings hovar eller fötter som jag alltid säger ;) Han är lite av ett hopplöst fall, ena framhoven är mindre än den andra, han har 0 - 1 på skor vilket är väldigt litet för en stor häst, han är lätt inåt tåad, han trampar på sig själv och har väldigt dålig hovkvalité efter som han drar av sig skorna hela tiden så hovarna går sönder. YEY, tummen upp.. Haha, men har en väldigt bra hovslagare och han går med boots runt om både i hagen och vid ridning.. Dock är ju boots en problem också eftersom neoprenboots trampar han sönder med en gång och gummiboots får han skav av.. Dom ända bootsen som är riktigt bra är Mark Todds boots och det har jag alltid tyckt men känner inte för att ha dom i hagen runt om eftersom dom inte är dom billigaste och dom går ju sönder efter ett tag också så allt är en röra menmen, han går med gummiboots nu iallafall så får man ta av han dom varje gång han kommer in och sätta på dom varje gång han ska ut.. Lite fix men vad gör man inte för sin lilla Kung :)
HUR GÖR NI MED ERA HÄSTAR?  Har ni problem med hovar och tappskor eller har ni en bra häst som har bra kvalité på hovarna och låter bli att trampa på sig?

Nu ska jag brumma hemmåt i Doris så hörs vi senare helt enkelt..






ALL MY LOVE // K ♥

Kommentarer
Postat av: Mli

Har ni betäckt Pinglan igen ? Annars kan du ju sätta igång henne igen och åka ut och tävla lite. Hade vart tufft att se henne ute på tävlingar ! :)



Ska Julia sälja Elvis förresten ?

2011-03-09 @ 20:04:31
URL: http://mlishastblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0