Horses - now and then del 5



Nu har vi alltså kommit till min ögonsten; Hold On Belly Bob
Denna ponnyn hade ALLTID glimten i ögonen! Var en riktig liten buspojk :)
Bollen som han kallades till vardags var född - 00 e. Öxenholm Bobby - Brantshammars Bell Dara. Han var alltså en renrasig connemara men fin stam :) Färgen han hade var isabellskimmel! Ovanligt va?! ;) 
Han föddes isabelle med brun man och övre halvan av svansen brun, undre halvan var isabell färgad! Och så har den alltid vart, vissa trodde den var pissgul och otvättad när jag kom ut på tävlingar men icke sa nicke ;)

Bollen köpte jag som 4a åring, då var han istortsett bara inriden men på nått sätt så fastnade jag för den lilla varelse.. Jag tävlade upp till LA:4a dressyr och LB hoppning med han men tränade MVS B banor, han hade en jäkla power i sig på slutet måste jag säga :) haha!
Dock hade han alltid den där glimten i ögonen och hade ALLTID ett bus på gång, alltid! :) men detta var ponnyn som verkligen charmade ALLA, ponnyhatare som ponnyälskare!
Nu står han i Falun hos en jätte trevlig tjej som heter Agnes som passar Bollboll perfekt! :D

att tilllägga var att låg topp 10 på inkvalningspoäng som både 5 och 6 åring till championaten, dock åkte vi aldrig och red dom pga ekonomi. Är ju inte billigt om man säger så ;)












































bollen och agnes :)










ALL MY LOVE // K ♥



Kommentarer
Postat av: Linda

Hej ! Bollen ska ju säljas nu till mig :) Om du vill följa oss kan du läsa min blogg! :)

http://sverigeryttare.blogg.se

2011-09-11 @ 17:52:55
URL: http://sverigeryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0