Horses - now and then del 4

Filona Millenna
- 00
Lotus RP - Highlander
Skimmelsto
Sv. Ridponny

Filona, filona, filona... Denna underbara ponny som inte går att skriva ner på papper hur underbar hon var har vi ägt. Ett riktigt sto, gjorde vad hon ville och inte vad hon blev tillsagd. En ponny som var sötare, underbarade eller hade mer kapacitet är nog svår att hitta. Denna underbara ponny har tyvärr sprungit vidare in på Trappalandas evigt gröna ängar och det tynger oss alla. Hon såldes till en lite söt tjej vid Paula som bor långt långt upp i landet och efter ca 2 år i Paulas ägo så fick vi här på jorden släppa henne efter en svår sjukdom i buken där inte ens en operation hjälpte. 

Men men Filona köpte vi till Lovisa när hon var 3 år och enbart inriden. Lovisa hade tänkt ha henne som hoppponny för det hade hon en ENORM kapacitet till det men tyvärr höll inte hennes små vackra ben för det så jag fick ta över henne under 3 månader och träna henne inför försäljning, dressyr var självklart inriktingen :)
Och hur hon hamnade hos Paula är ganska roligt med faktist för Filona var ingen enkel ponny och hon krävde en rutinerad ryttare då hon var duktigt på att skrämma de små tjejerna och självklart glömde mamma skriva med att hon krävde rut. ryttare i ridsport och då kom lilla Paula som endast ridit på ridskola i 1 år och skulle få sin första ponny, men det klickade verkligen mellan Filona och Paula och en onsdag så lämnade denna lilla underbara varelse mig för att åka till en ny liten tjej vid namn Paula som skulle älska henne lika högt över allt annat som jag gjort. 
Jag tackar för den tiden jag fick med dig underbara lilla ponny ♥












ALL MY LOVE // K ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0