Horses - now and then del 2

Såg att del 2 inte kommit upp så kör den nu!


Rapid
- 91
Fux valack
Gotlandsruss

Nisse som denna lilla lata varelsen kallades till vardags var min första tävlingponny. Vi tävlade upp till LA dressyr och några LD hoppning. Han var som alla små russ; tjock och väldigt lat men en otroligt duktig läromästare som absolut kunde sin sak. Efter mig så tog självklart min lillasyster över honom och sedan såldes han till en liten tjej vid namn Maja som stog kvar med honom i vårt stall ett tag efter att dom köpt honom men nu har dom köpt egen gård så han har flyttat med dom, men dom bor fortfarande ca 10 min ifrån oss så det är ingen fara. 

Jag träffade faktist Maja igår och frågade om det gick bra med Nisse och om han skötte sig :) Och svaret jag fick var; "Ja men han är så himla lat i galoppen så jag får ju piska på han och säga till han och galoppera hela tiden" HAHA den lilla tjejen är typ 7?! Hon är så söt :)
Men Nisse är en riktigt fin ponny men som sagt LAT :)

















ALL MY LOVE // K ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0