You never were and you never will be mine!

Hallihallå!
And theeeeen she is back :D
En kopp kaffe blev genast en kopp kaffe, en fet pratstund och en promenad till ica.. Hur kunde det hända? ;) haha!
Men nu är jag hemma igen och en ny högaffel är införskaffad! Awesome meee :)
Nu tänkte jag bjuda på ett inlägg där jag visar vad vi har för hästar i stallet just nu, eller ah våra egna hästar i stallet! :)

Jag kan ju börja med minstingen och gå uppåt? ;) 

Kavat
född: 2010
u. Edla
e. Karat
Kavat är egen uppfödning efter mammas ena sto Edla som ni kan se ovan.. Han är en hingst och vi ska behålla han som hingst och behålla honom förhoppningsvis.. Han är lite av mitt projekt nu och vi håller på att öva ledarskap, förståelse av ett spö, har börjat sätta ett grimskaft i vadera bettring och övar att han ska förstå de ledande tygeltagen osv.. Han är redan super duktig på att lastas och går bara rakt in och tränset har aldrig vart några problem och inte heller att slänga på han ett schabrak eller något sådant.. Ett riktigt litet underbarn helt enkelt.. :)



SB King Rascal
född. 2006
Rascalino - Kings Lake xx
Denna lilla sötnosen känner ni som följt bloggen till ganska bra.. Det är ju min lilla pärla! Han är ju som sagt 5 i år så han tränas ju inför LA nivå nu.. Kan det mesta faktist, duktig lite pojk! Och han är även väldigt duktig på att hoppa, tro det eller ej.. Dock lite fjollig och rädd men en super hoppteknik.. 


Edla
född. 2007
Edla är mammas ena avelssto och Kavats mamma som ni säkert sett ovan. Mamma köpte henne som ettåring och hennes första föl fick hon ju i sommras och det är ju såklart Kavat! Edla har jag ridit in och hon är lite speciell.. Hon gör ganska exakt som hon vill men när man får henne med sig så är det en känslig häst som faktit är ganska arbetsvillig och trevlig att rida.. Hon är även hoppad lite på väldigt små höjder och hon hoppar bra.. Hon är duktig! Hon är premierad men ska jag vara ärlig har jag ingen koll på vilka poäng hon fått men hon är godkänd iaf :) haha! Men hon ser ju verkligen ut som en sagohäst och har en riktig drömman som är jätte lång och fin.. 

Shira (pinglan)
född. 2000
Pilot - Skejdringsson
Pinglan är mammas första häst. Mamma köpte henne som 6 månaders föl och hon är kvar här än vilket gör att hon har vart i vår ägo i 10,5 år! Ruskigt lång tid, haha! :)
Även Pinglan är godkänd men jag har inte heller här koll på poängen.. 
Som ni säkert kan se på bilden är pinglan en sjukt fin hopphäst och även dressyrhäst, tro mig! Så arbetsvillig och glad häst är svårt att hitta tror jag och desstuom är hon ju nordsvensk BRUKSHÄST.. De ni ;)



Alpha
född. 1996
import Danmark
Alpha är min systers häst som hon tävlar hoppning med upp till MSV A. Vilket vi inte hade kunnat tro när vi köpte henne. Då hade hon endast gått gymkana och startat 1 LB med vinst ;) Jag har även tävlat Alpha upp till LA:P1 i dressyr med goda resultat, vilket ni då förstår så är hon en väldigt allmän utbildad ponny.. Hon är en riktigt bitch faktist men så charmig och hon ser ut lite som en welsh cob i kroppen fast lite grövre så man hade inte kunnat tro att hon skulle vara en sån höjdhopperska! :) En riktigt fin ponny som vi har haft riktigt roligt med men nu tyvärr är detta sista året som Lovisa får tävla henne men det ska vi njuta av och sedan ska hon få komma till en ny liten tjej som vill fortsätta tävla henne!



Volkswagen Gig
född. 1994 (tror jag?)
Polsk häst så har noll koll på härstamningen
Gig är min stora systers häst som vi har här för igångsättning efter en skada.. Han har tidigare gått 1,50 innan han kom till sverige.. Jag har ridit upp till 1,20 m med han och startat LA:4 dressyr. Han är en otroligt välutbilddad häst och en riktigt gentleman. När du gör rätt gör han rätt, ganska logiskt :) haha! Men han är en riktigt pösmunk i dressyren men i hoppningen taggar han verkligen till. T.ex. i DM 2009 så galopperade jag ut från banan då jag inte fick stopp helt enkelt för han är en väldigt känslig häst så man kan inte rycka tag i han för då blir det inte bra så galopperar gör han men dock i skritttempo. KNASBOLL ;) haha!




Jaa, det är dom hästarna vi har just nu, en liten skara men alla sååå olika! haha! :D Senare kanske ett inlägg om hästar jag haft kanske kommer upp? 
Kanske en bildbomb på några av dessa hästar med? Vem vet :P haha! Men senare hörs vi iaf för nu ska jag byta om och sticka ut till stallet. Mockning, göra foder, göra något med king och kavat står på schemat. Jag tror det blir longering för Kings del eftersom han hade sån träningsvärk igår så det kan vara skönt för han att hara ta det lite lugnt! Eller ska man sätta upp ett litet hinder och be syster ta kort? Hmm, det tål att tänkas på. Känns dock väldigt lockande nu med att sätta upp ett litet hinder, haha! :) Får se vad syster säger så får ni hålla tummarna. Kanske ska sätta på han en huva och piffa ut han lite då med! 
OOOOOH vilka idéer jag får. haha
men nu hörs vi senare. 




PUSS PÅ ER ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0