laugh in your face, what would you do?

Hallå :)
Nu är jag äntligen inne efter en hel eftermiddag i stallet verkligen!
Jag började med att rida Gig som är under igångsättning så det var skritt och trav och mjukgörande arbete på han-- Det är mest ridning runt fyrkanten med några få stora volter då och då som gäller för han så det är ganska lugn ridning på han..
Men han är så söt för han blir lite grinig när man ställer lite krav på att han faktist inte ska hänga i munnen och trampa under med bakbenen ordentligt bara det att han gör inget utan man bara känner på att han att tycker det är jobbigt och blir lite grinig. Söthästen!

Sedan var det King som tydligen hade träningsvärk idag? Haha, öppnorna har verkligen tatt på han :) Så idag blev det ett väldigt lugnt ridpass på han i ca 40 min med lösgörande och stor volter osv.. Mycket lättridning och fältsits. Men gud vad lättlärd min lilla kung är.. Har övar på öppnor 2 dagar i rad och redan sitter dom väldigt bra! Vilket härlig känsla det är.
Kavar fick vila idag eftersom det hela eftermidadgen har vart snöblandat regn vilket inte är speciellt roligt att rida i ;) haha! Men borstade han ändå och övade på att lyfta hovar osv vilket han iofs är super duktig på :)
Sedan var det självklart puts och mockning :P

Nu ska det skrivas några tidsinställda inlägg eftersom jag ska dra till Lotta och Marielle ikväll :)




PUSS PÅ ER ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0