Horses - now and then del 1

Äntligen hörrni! Nu kommer den idén jag snackat om.. Ja jag vet att alla andra haft det men då vill jag med göra det! Eller ah, tänkte att det kanske vart intressant för er. Det är nämligen horses - now and then! Jag tänker ett inlägg i taget berätta om hästarna jag haft under hela min uppväxt.. Eftersom varje inlägg om en häst istortsett kommer bli en bild bomb så tar jag 1, max 2 beroende på hur mycket bilder det är i varje inlägg.. 
Men hoppas ni blir nöjda!

Vi börjar med min första häst.. 



Julie Sommerset

Julie var min stora systers ponny som jag fick överta men hade henne inte så jätte länge för jag ville komma vidare i ridningen. Eller ah jag var typ 8 när vi sålde henne så det var inte så allvarligt på den tiden.. Menmen, julie var en underbar liten welsh mountain på 121 cm som älskade att ridas ut. Då var hon en ängel men i paddock/ridhus tyckte hon det var så tråkigt så då slängde hon bara av mig hela tiden vilket gjorde att jag även blev lite rädd för henne.
Jag hoppade 1 cler round på Julie på 30 cm och flög av innan jag ens startade men Sara min syster slängde upp mig igen och sa till mig att håll i dig och sparka henne i magen och rid banan nu och självklart vågade jag inte göra annat utan stor grät hela banan runt men visst fan hoppade jag sen och felfritt var det också :) haha! Mitt tidigaste minne med Julie var när jag för första gången skulle få galoppera ute på en grusväg och pappa som alltid gick med oss ute med julie sprang bredvid och jag tappade stigbygeln och blev super rädd och pappa bara fortsatte springa, HAHA! Men visst galopperade jag många gånger efter det och ah, ljuva underbara ponnytid.

Tyvärr har jag inte mer bilder på Julie just nu eftersom det inte direkt fanns digitalkamera på den tiden så ska försöka scanna in fler men vi får väl se när det blir! 




Eftersom det inte blev så mycket bilder kan jag slänga in en bild från när jag var runt 3 - 4 där och fick rida på Saras dåvarande ponny Pontus.. Och även en bild på mig och min gunghäst Polly. Jag sa alltid "hoppla polly, fortare fortare, hoppla hoppla!" och så matade jag henne med kritor.. Haha men sött iaf!





det ska börjas i tid, yepp yepp




PUSS PÅ ER ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0