efter regn kommer solsken

Hallåhallå allesammans!

Kollade statistiken nyss och såg att det är 3 tappra själar som följt bloggen varje dag i stort sett under hela mitt break, H5 för er säger jag bara :) haha!

Idag har jag suttit och frysit på en iskall läktare i ett iskallt ridhus i Alingsås och kollar på den regionala hästhoppningen som utspelade sig där.. Måste säga att det var skönt att känna atmosfären på en tävling igen.. Man saknar det så enormt mycket under vinterperioden då det inte är några tävlingar.

Min första tävling dröjer dock ett tag. Blir antagligen inte förens framemot den 27 februari ungefär i Jönköping. Är inte helt 100 på att jag ska åka än men nästan, hade ju vart roligt att äntligen komma igång! :)
Men dock känns det så himla långt till Jönköping (cirka 2,5 h med släp) enbart för att rida en La:1a.. Vad tycker ni?
I dags läget vill jag inte rida mer än 1 klass då han faktist aldrig vart ute på en "normal" tävling och de LA klasser som fanns att välja mellan var La:1 och La:2 och det blev ett självklart val, LA:1.. Eftersom att i La:2an så är det ett svårare förvänd galopp program enligt mig, bakdelsvändningar OCH ryggningar. Bakdelsvändningarna börjar han sätta ganska bra nu, ska börja centrera som lite mer nu MEN ryggningar? HAHA säger jag bara.. Har nog skjutit upp det problemet lite för länge känner jag :) haha!

Menmen, när jag kom hem från tävlingarna var jag inte peppad alls till att rida men jag kan ju inte låta min lilla kung vila hur mycket som helst så det var bara att ta ut han i stallgången och börja göra iordning han. MEN VILKEN TUR ATT JAG RED :D usch vad fin han var idag. Tråkigt är bara att halva paddocken är is så jag trodde inte jag skulle kunna göra annat än skrittarbete men kunde ändå trava och galoppera lite och GUD vad fin han var :) UNDERBAR!!! blev skrittarbete i ca 20 - 30 min först med mycket bakdelsvändningar, öppnor och skänkelvikningar och han kom ihop sig så otroligt bra av det och samlade sig super så när han busade lite i högergaloppen och försökte komma ifrån arbetet så skrattade jag bara.. Ibland är det tur att man har hästen som kan få en på bra humör.. :)

Nu ska jag faktist vika lite kläder och bädda om sängen för kl. 21.00 är det hästaaaaaaar på SVT1 viskade en liten fågel i mitt öra så dags att sätta fart.. 
Lite senare hade jag tänkt komma med "mina mål 2011". Exakt som alla andra med what a heck! Jag känner mig död just nu och döda fiskar simmar med störmmen. 
Så sooooo long bitches. See you soon! (men först en liten bild på allas älskade cabb♥)







PUSS PÅ ER ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0