TUFF SHIT

Hej på er :D 
nu sitter jag äntligen vid datorn.. camilla ska ha lektion för carina så får bygga hinder lite senare!

Så igår gick hästarna riktigt bra.. 
Nalle har jag äntligen börjat få in bakbenen på så det går ruskigt bra nu faktist tycker jag. Fick rida lite serier på han igår, vi har även börjat med piruetter och det lossnar verkligen nu. Skönt..
Zlatan testar mig fortfarande mycket men han travar med mig nu iallafall, det är att jag måste rida i hans "takt", ta tygeltagen i hans takt osv, annars fattar han galopp.. Fast jag får verkligen rida på han för tappar jag ena sidan bara för en ynka sekund så har han bytt galopp eller fattat galopp osv.. Men det är lärorikt att rida han för jag får verkligen tänka och rida hela tiden, i varje steg.
Mystik har slutat ställa sig upp och skuta ut bogen eller sparka emot skänkeln så där har jag gjort mitt jobb som jag skulle göra, så nu övar vi på förvänd galopp med henne.. Hon är 5 år men har gått med föl så går som 4 åring.. Riktigt mysig häst att rida faktist..
Kakan ja, kakan är kakan.. men har börjat komma på han nu.. Igår så stannade han några gånger så jag fick rappa men han har tatt läxan bra så han bara stog stilla och sparkade endast några gånger emot spöt, han försökte alltså in slänga av mig när jag gick på med spöt vilket är ett stort framsteg, DUKTIG KAKAN :D igår så övade vi galoppfattning från skritt med han och det gjorde han riktigt bra..
King, min lilla skrutt övade vi också galoppfattning från skritt på och han gjorde det SUPER verkligen.. riktigt duktig var han.. Och sedan började vi rida lite förvänd galopp på han med.. Det gäller på han att jag inte fastnar i handen på han för då blir han bara stark och springer men jag  börjar få in timingen.. 

Och "dagens övning" är den övningen vi rider på våra 4 åringar när vi börjar rida förvänd galopp. Det är en super bra övning tycker jag och det bygger upp styrka och balans. Vi rider i galopp och så rider vi serpentinbågar längs långsidan, så vi vänder in ca 1 - 2 m och en vid båge och sedan ut igen! Jätte bra övning och den tipsar jag absolut om till er som ska börja rida förvänd galopp på era hästar eller ponnyer :)

Men nu ska jag kolla på Freaky Friday och äta lite godis som jag köpte igår, det är jag absolut värd tycker jag eftersom jag nu har fått korta ett hål till på mitt bälte.. WIHUU :D bra karin, keep up the good work
så vi hörs senare.. 


bjuder på en mysig bild på mammas två fölisar först, Kringla och Kavat.. 






PUSS PÅ ER ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0