If I should stay I will only be in your way.

Då var det klart i stallet.. Ska bara köra nalle till Pia sen och fodra em. kraft!

Nalle överst och Pia underst


Och ni som vill höra om min av ramling kan börja läsa nu och ni som inte vill kan sluta ;) 
Det var som sagt på Kakan, han har ju vart lite dum och stannat mycket, sparkat emot spöt, backat osv och vi har accepterat det ett litet tag men nu kände vi att det var dags att sätta han på plats. Så vi bestämde att jag satte på mig säkerhetsvästen, satte på kakan en graman och en halsring runt halsen så jag hade något att hålla i när han började dumma sig.. Så så fort han stannade så skulle jag piska på han tills han gick framåt. 
Låter kanske jätte elakt men det finns inget sätt som funkar på Kakan.. 

Så sagt och gjort, jag hann bara korta tyglarna innan han stannar så jag tar tyglarna i en hand, håller i mig i halsringen och klatchar till han.. OCH DÄR BÖRJADE RODEON, som varade ungefär 1 minut eftersom han bara kastar sig runt runt, skjuter rygg och sparkar emot spöt samtidigt vilket gör att jag får fortsätta så tills jag flyger.. ;) Som tur va landade jag mjukt så det var bara att resa sig upp och hoppa upp igen och som tur va hade Kakan lärt sig en läxa och skötte sig jätte bra, gick framåt och var jätte fin! Kändes skönt, han hade lärt sig en läxa.. I alla fall för den dagen!
Jag har en känsla av att jag kommer flyga av ett antal gånger till och vi kommer ha samma diskussion om och om igen ett antal gånger. Men så är det med unghästar ;) haha!

här har ni Kakan.. tur för han att han är söt i alla fall! :)

Menmen.. nu väntar vi in Camillas syster som ska köra oss till Pia så vi kan lämna nalle.. Och som sagt att efter det blir det kräftskiva, YEY! :D Vi hörs.







PUSS PÅ ER ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0