i just need a time off

Att flytta 40 mil från sin familj och sina nära och kära är nog det bästa och värsta jag gjort.
Det är ett underbart jobb som jag trivs super bra med och det är en chans jag inte kan missa för jag kommer utvecklas så det skriker om det. Men att vara så oerhört långt ifrån sin familj och sina vänner är hemskt.

Att bara få höra deras röster över telefon, hälsa på en gång varannan månad och kanske ibland inte ens det är jätte jobbigt. Men det kanske är en del av livet som måste göras?
Att man sedan dessutom knappt har fritid eller ork att göra något så man träffar nya vänner gör det bara jobbigare för man känner sig alltid så ensam. Det är jag, hästarna och ensamheten som umgås varje dag.
Det ända man hör är att ens vänner ska hitta på roliga saker tillsammans, dom träffas, dom har kul medans jag bara sitter ensam i skogen! Men nu tänker säkert ni; "Men du har ju valt det själv?! Varför klagar du?"
Ja självklart har jag valt det själv och jag kan sluta när jag vill men som jag skrev tidigare, det är också det bästa jag gjort och det är en trolig chans som jag inte kan missa men det gör inte att jag saknar som mindre för det.. 

Jag saknar allt vi någonsin gjort och som vi alltid brukade göra; Filmmys på höglanda, kyckling, ris och curry på höglanda, kareoke på prinsen på onsdagar, ALLTID karisma på lördagar där vi var någon, vi hade alltid kul och vi var alltid störst, bäst och vackrast där ;)
Jag saknar hopplektionerna i skolan, jag saknar Guran, Vera, klassen, studenten jag saknar allt som ingick i mitt liv innan jag flyttade hit.. Just nu är det bara jag och King emot världen känns det som ibland.

Jag saknar alla dagar på KRK, fika i solen, massa tjöt och bäst av allt.... massa skratt...
Självklart skrattar jag när jag är här med, men det är när jag pratar med mina vänner i telefon.
Jag saknar kärleken man alltid fick känna på, kärleken som alltid fanns där nära till hands när du behövde den.. En axel att gråta ut på, en tröstande famn och en kärleksfull vän.




Just nu känns det bara som att jag behöver lite ledig tid, för mig själv.. För att hitta mig själv igen för jag har tappat bort mig.. Eller så behöver jag bara en vän, nära till hands när det behövs, som jag alltid haft det och som jag alltid vill ha det.....
Sofia Roos . Pauline Persson . Amelié Karlsson . Julia Odmyr . Martina Larsson Huldén . Sofia Genne . Emelie Svensson . Simon Südowsson . Mamma . Pappa . Erik . Lovisa 


jag älskar er


Kommentarer
Postat av: Eppie Jones

Jävligt fint skrivet... Jag älskar dig med, men det vet du ju <3

2010-08-30 @ 19:46:22
URL: http://eppiejones.blogg.se/
Postat av: Sofia Genne

Usch vad jag förstår dig, jag som tycker det är jobbigt med att vara 1h väg från familjen/folket hemma..



and ily <3

2010-08-30 @ 22:02:32
Postat av: Ann på Krk

Hej Karin! Vilka fina ord du skrivit till dina nära och kära. Ibland känns saker lite jobbigt men jag tror att du är en sån tjej som kommer att komma igen. Må Så Jättegott. Kram från Ann på KRK

2010-08-31 @ 21:10:17
Postat av: Lovisa

vi saknar dig här hemma med karin, men det har vi gjort i typ 4 år nu :(

2010-09-01 @ 16:11:31
Postat av: julls

åååh karin!! jättefint skrivet, men gud vad jag började sakna dig mer nu!! Älskar dig med <3

2010-09-02 @ 08:33:16
URL: http://odmyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0